IJsland gaat het online betalingssysteem herzien nadat shoppers meerdere ‘lopende’ kosten hebben ontvangen

IJsland herziet dringend zijn online betalingssysteem nadat klanten voor dezelfde bestelling meerdere bedragen op hun rekening hadden staan, kan MoneySavingExpert.com onthullen. In sommige gevallen zijn kopers hierdoor onverwachts in hun rekening-courantkrediet geduwd, maar de supermarkt zegt dat zij de gemaakte kosten voor rekening-courantkrediet NIET zal terugbetalen.

We hebben de afgelopen weken talloze rapporten van IJslandse klanten over dit probleem gezien. In de meeste gevallen zeggen shoppers dat ze zijn aangereden met extra kosten die verschijnen als ‘in behandeling’ op hun account nadat een online boodschappenbestelling is gewijzigd – hetzij door de klant, hetzij door IJsland zelf om rekening te houden met niet-voorraad artikelen.

Hoewel bedragen die op deze manier worden afgeschermd, meestal automatisch door banken worden geretourneerd, kan dit enkele dagen duren – en in sommige gevallen zeggen klanten dat ze het geld al weken niet hebben terugbetaald of een terugbetaling hebben moeten zoeken. Bovendien kan een bedrag dat wordt afgeschermd, niet worden besteed of gebruikt om andere afschrijvingen van een rekening te dekken, wat betekent dat sommigen vervolgens op hun rekening-courantkrediet zijn gestort wanneer andere betalingen uit hun rekening zijn gestort.

Hoe je online bijverdienen kunt

IJsland houdt vol dat niemand als gevolg van dit probleem daadwerkelijk extra geld van hun rekening heeft gehaald, maar het geeft toe dat de situatie “onaanvaardbaar” is en zegt dat het zijn betalingssysteem “volledig wil herzien” om het probleem op te lossen. Maar het zegt dat het geen rekening-courantkosten vergoedt die door de getroffen klanten zijn opgelopen.

IJsland vertelde ons op woensdag 3 juni, toen we hierover voor het eerst contact met hem opnamen, dat de herziening van zijn betalingssysteem waarschijnlijk “een paar weken” zou duren. Tips om meer geld te verdienen helpt een handje.

IJsland zal niet bevestigen hoeveel klanten er worden getroffen, maar er wordt aangenomen dat het er duizenden kunnen zijn. We hebben een groot aantal klachten van MoneySavers ontvangen en meer online gezien. De meesten volgen een vergelijkbaar patroon.

Gary, uit Romford in Essex, vertelde ons dat hij in april een bestelling plaatste, deze ging bewerken en vervolgens het correcte totaal in rekening bracht, maar later besefte dat nog 180 pond – de oorspronkelijke kosten van zijn winkel – nog in behandeling waren bankrekening. Ongewoon zegt Gary dat het bedrag dat in behandeling was, niet automatisch werd vrijgegeven en dat hij het pas een maand later terugkreeg nadat hij contact had opgenomen met zijn bank. Gary zei dat hetzelfde probleem ook zijn vorige bestelling had beïnvloed, en dat hij “in totaal” iets minder dan £ 300 had gerekend “.

Ondertussen twitterde Adam: “Ik ben bijna £ 40 overgebleven omdat IJsland me opnieuw in rekening heeft gebracht voor het winkelen waarvoor al is betaald, en ik krijg daardoor een banktoeslag van £ 20.”

IJsland vertelde ons dat dit probleem zich voordoet wanneer een online bestelling wordt gewijzigd – hetzij omdat u van gedachten bent veranderd en deze bewerkt, of omdat sommige van de door u bestelde artikelen niet op voorraad zijn en IJsland zelf een wijziging moet aanbrengen.

Online verdienen bij bol.com

Wanneer kopers een bestelling voor IJsland plaatsen, wordt de betaling voor hun oorspronkelijke bestelling ‘afgeschermd’ door hun bank, klaar om door de supermarkt te worden opgehaald. Dat betekent dat het geld niet daadwerkelijk van hun rekening wordt afgeschreven, maar wordt gereserveerd om die betaling te dekken. Jia ruan betrouwbaar voor een ieder.

Vervolgens wordt, nadat hun bestelling is gewijzigd en het totaal verschuldigde bedrag is gewijzigd, een tweede, afzonderlijk bedrag in rekening gebracht. Dit wordt in rekening gebracht op hun account, maar het oorspronkelijke bedrag blijft ook als een afzonderlijke openstaande betaling op hun account staan ​​totdat het wordt geretourneerd. Dit kan meestal een paar dagen duren en gedurende die tijd kunnen ze het geld dat voor iets anders is gereserveerd niet uitgeven.

Wat zegt IJsland?

Een woordvoerder van IJsland vertelde ons: “Dit is iets dat we heel serieus nemen en we gaan zo snel mogelijk om dit voor onze klanten te verbeteren.

‘In sommige gevallen kan het lijken alsof het geld twee keer is afgetrokken. Dat is niet het geval. Maar het kan soms enkele dagen duren voordat de bank de afgezonderde gelden terugstort.

“Er is niets dat we kunnen doen om de banksystemen te veranderen of te beïnvloeden. We erkennen echter absoluut dat dit niet acceptabel is voor onze klanten. We gaan als bedrijf snel om ons betalingssysteem volledig te herzien, zodat de afscherming van geld van de bank komt niet voor wanneer een klant een bestelling plaatst. Dit betekent dat geld in de toekomst pas in mindering wordt gebracht zodra de klant zijn boodschappen heeft gedaan. “

Echter, op de vraag of het bankkosten zal vergoeden voor degenen die als gevolg van dit probleem rood staan, zei IJsland: “We kunnen dit niet doen. Het is de beslissing van de bank om niet vrij te geven.